کاشت ایمپلنت دندان در بهترین دندانپزشکی شیراز

کاشت ایمپلنت دندان در بهترین دندانپزشکی شیراز ایمپلنت کاشت ایمپلنت دندان در بهترین دندانپزشکی شیراز

یکی از انقلابی ترین متد مورد استفاده در دندانپزشکی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ایمپلنت دندان می باشد. در واقع در سریعترین زمان ممکن بهترین جایگزین دندان که کمترین آسیب به ساختار دهان وارد مینماید، درون دهان شما قرار داده می شود. اما ایمپلنت دندان چیست؟ برای آگاهی شما عزیزان، در این مطلب به ارائه یک سری اطلاعات کلی درباره کاشت ایمپلنت دندان در بهترین دندانپزشکی شیراز – کلینیک دندانپزشکی آرسته اشاره می نماییم.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان یک پایه پیچ مانند از جنس فلز تیتانیوم می باشد. این پایه درون فک در منطقه دندان از دست رفته قرار داده می شود . بعبارت دیگر این پایه نقش ریشه دندان را ارائه می دهد. وقتی این پایه درون فک قرار داده می شود بعد از گذشت سه تا شش ماه بسته به شرایط بدنی شما، این پایه تیتانیومی با استخوان فک شما جوش می خورد. در نهایت بر روی آن روکش دندان قرار می گیرد.

درصد موفقیت این درمان چیزی حدود ۹۶ درصد می باشد. این درصد نشان از موفقیت این درمان می باشد. در برخی افراد ممکن است به فلز حساسیت داشته باشند. در این افراد این پایه از جنس زیرکونیم  ساخته می شود. سن مناسب برای این درمان بسته به جنسیت متقاضی متفاوت می باشد. به گونه ای که در بانوان سن مناسب برای این درمان ۱۵ سال و برای آقایان ۱۸ سالگی می باشد.

ساختار ایمپلنت

ایمپلنت دارای دو قسمت کلیمی باشد.

  • Fixture
  • Abutment

به طور کلی به قسمتی از ایمپلنت که درون فک قرار می گیرد فیکسچر می گویند.  قسمتی از ایمپلنت هم که بر روی لثه قرار می گیرد اباتمنت نامیده می شود. روی اباتمنت هم روکش تاج ایمپلنت قرار می گیرد.

در چه مواردی نباید ایمپلنت انجام گردد؟

  • سن

    سن مناسب برای انجام این درمان مشخص می باشد. بنابراین زیر سن رشد نباید درمان ایمپلنت انجام گردد.

  • عفونت فک و دندان

    افراد مبتلا به عفونت فک ودندان نمی توانند ایمپلنت انجام دهند. اگر در صورت عفونت کاشت ایمپلنت رخ دهداحتمال ایجاد مشکلات بیشتر مثلا پخش عفونت در بدن می باشد. این افراد باید در ابتدا نسبت به درمان عفونت خود اقدام نمایند.

  • بیماریهای زمینه ای

    برای داشتن یک درمان موفق باید بدنی سالم داشته باشید. در صورتیکه که از بیماریهای زمینه ای همچون دیابت رنج می برید، این درمان به صورت معمول انجام نمی پذیرد. درافراد دیابتیک باید کاشت ایمپلنت با احتیاط و با بررسی های ویژه انجام گردد. افراد دیابتی به راحتی می توانند ایمپلنت داشته باشند ولی در حین کاشت باید یک سری مسایل مانند چک مرتب قند خون رعایت نمایند.

  • عدم استعمال دخانیات

    استعمال دخانیات در طول دوره درمان می تواند تاثیرات منفی ای بر روی درمان داشته باشد. حتی ممکن است درمان ایمپلنت فرد با شکست مواجه گردد. افراد سیگاری بهتر است مدتی قبل از انجام کاشت ایمپلنت حداقل دو هفته نسبت به ترک سیگار اقدام کنند. در صورتیکه این کار برای آنها مشکل است، حتی المقدور نسبت به کاهش مصرف دخانیات در طول دوره درمان اقدام نمایند.

  • مصارف دارویی

    در صورتیکه که فرد از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین مصرف می نماید. باید با نظر پزشک خود چند روز آن را مصرف ننماید. این کار برای این است که در هنگام عمل کاشت ایمپلنت دچار خونریزی بیش از حد نگردند.

  • دوران بارداری

    در دوران بارداری اکیدا توصیه می شود که ایمپلنت انجام نگردد. البته نه تنها ایمپلنت، بلکه هیچ درمان دندانپزشکی برای این دوران توصیه نمی شود. زیرا هر گونه مواد بی حسی برای جنین مشکل زا خواهد بود.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

  • طول عمر بالا

    از جمله مزایای درمان کاشت ایمپلنت برای جایگزینی دندانهای از دست رفته می توان به طول عمر بالا و مقاومت و دوام طولانی می باشد. که این مسئله باعث محبوبیت زیاد آن گردیده است. اگر بهداشت دهان ودندان به درستی انجام گردد. تا پایان عمر ایمپلنت ها کارایی داد.

  • افزایش زیبایی

    به طور کلی جای خالی دندان ها، تاثیرات منفی در نازیبایی افراد دارد. کاشت ایمپلنت این جای خالی را پر می کند.

  • طول عمر بالا

    یکی از مزایا ایمپلنت دندان که آن را بین بیماران و پزشکان به روشی محبوب تبدیل کرده است طول عمر بالای آن است. طول عمر ایمپلنت ها در حدی است که اگر بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت کنید تا آخر عمر می تواند کارایی لازم را برای شما داشته باشد بدون این که دردسری برای شما به وجود آورد.

  • ثابت بودن ایمپلنت

    یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت، ثابت بودن آن است . در پروتزهای متحرک به مرور زمان و با تحلیل رفتن فک در صحبت و تغذیه بینار دچار مشکلات فراوانی می گردد که در این درمان همچین مشکلی وجود ندارد.