دندان مصنوعی به ایمپلنت

دندان مصنوعی به ایمپلنت دندان مصنوعی به ایمپلنت دندان مصنوعی و ایمپلنت Untitled 1 3

احتمالا یکی از اقوام شما دندانهای مصنوعی دارد. این افراد بنا به دلایل متعددی دندانهای خود را از دست داده اند. و از یک دست دندان برای جایگزینی دندانهایشان استفاده نموده اند. این درمان مشکلات مربوط به خود دارد. بنابراین بسیاری از دندانپزشکان معتقدند این درمان بهترین راه حل برای مشکل بی دندانی نمی باشد. امروزه دندانپزشکان توصیه می کنند که اگر دندان مصنوعی دارید آنرا به ایمپلنت تغییر دهید. در این مطلب به بررسی درمانهای دندان مصنوعی و ایمپلنت در بیمارستان دندانپزشکی در شیرازکلینیک دندانپزشکی آرسته می پردازیم.

فواید ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی

انتخاب و تغییر درمان دندان مصنوعی به درمان ایمپلنت در شیراز به موارد زیادی بستگی دارد. نکات زیادی را می توان برای درک بهتر این موضوع بیان نماییم. از جمله  این فواید می توان به موارد زیر اشاره نمود.

وقتی که از درمان ایمپلنت استفاده نمایید، به علت قرار گرفتن ایمپلنت در استخوان فک به حفظ تراکم و توده استخوان فک کمک می کند. ولی در درمان پروتز فقط روی لثه دست دندان قرار می گیرد و کاری به تغییرات مربوط به تراکم استخوان فک ندارد. همین مسئله منجر به تحلیل استخوان فک میگردد.

در بالا اشاره نمودیم که ایمپلنت درون استخوان فک قرار می گیرد. در حالی که دست دندان بر روی لثه قرار میگیرد. این حرف بدین معنی است که دست دندان ممکن است لق بخورد و استحکام کافی مانند دندانهای طبیعی و ایمپلنت دندان را ندارد.

با توجه به موقعیت قرار گرفتن ایمپلنت دندان، می توان از آن برای جویدن غذای سفت استفاده نمود. ولی از دندانهای مصنوعی بخاطر نداشتن استحکام کافی برای خوردن هر غذا و خوراکی ای نمی توان استفاده نمود.

اینپلنت دندان دارای طول عمر بسیار بالاتری نسبت به دندان مصنوعی می باشد. بدین گونه که هر دو تا سه سال باید دندان مصنوعی را تغییر داد. در حالی که ایمپلنت مادام العمر می تواند باشد.

مشکلات دندان مصنوعی

دندانهای مصنوعی یکی از انواع پروتز دندان می باشند. که با استفاده از چسب بر روی لثه قرار داده می شود. دندان مصنوعی کاری به توده استخوان فک ندارد. بعد از مدتی این استخوان ها تحلیل رفته و شکل و فرم لثه تغییر می نماید. همین مسئله باعث می گردد که بعد از مدتی دندانهای مصنوعی شل گردند و لق بخورند. برای رفع این مشکل یا باید از مواد چسبنده قوی تری استفاده نمود و یا اینکه دست دندان را اصلاح نمود. که هر دو این راهها علاوه بر ایجاد هزینه برایفرد، راه حلهای موقتی می باشند. بعد از گذشت مدت زمانی مجددا دچار مشکل می گردند.

فرآیند انتقال از دندان مصنوعی به ایمپلنت

پروسه تغییر درمان از دندان مصنوعی به ایمپلنت شامل چندین مرحله می باشد.

در اولین مرحله دندانپزشک وضعیت استخوانهای فک شما را بررسی می نماید. در صوورتی که از تراکم استخوان فک کافی بهره مند نباشید، از درمان مکمل پیوند استخوان برای بهبود وضعیت تراکم توده استخوانی شما استفاده می نماید. این مرحله درمانی بسته به شرایط شما ممکن است بین ۳ تا ۶ ماه به طول بیانجامد.

وقتی تراکم استخوان فک درست گردد، ایمپلنت دندان توسط یک جراحی درون استخوان بهبود یافته فک قرار می گیرد. این پایه کاشته شده به سه تا شش ماه زمان برای جوش خوردن به استخوان فک نیاز دارد.

در آخرین مرحله بعد از جوش خوردن فیکسچرایمپلنت، بر روی آن تاج دندان قرار می گیرد.

مدت زمان پروسه انتقال

در بالا هم اشاره نمودیم که مدت زمان این درمان کاملا به شرایط بیمار بستگی دارد. مهمترین مسئله در این مدت زمان کیفیت و تراکم استخوان فک بیمار می باشد. البته موارد دیگری همچون بیماریهای مزمن و زمینه ای همچون فشار خون و دیابت هم تاثیر بسیاری در این زمینه دارد. ولی به طور کلی در صورت نیاز به پیوند استخوان جهت بهتر نمودن وضعیت تراکم دندان چیزی حدود شش ماه زمان نیاز دارد. سه تا شش ماه هم برای جوش خوردن استخوان فک زمان نیاز دارد.