درد در ایمپلنت دندان

درد در ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در شیراز درد در ایمپلنت دندان post farbod01

تقریبا تمامی انسانها حداقل یکی از دندانهایشان را از دست داده اند. این افراد ممکن است به علل متعددی دندانهایشان را از دست داده باشند. راههای متعددی برای جایگزینی این مشکل در علم دندانپزشکی وجود دارد. راههایی همچون دندان مصنوعی، بریج و کاشت ایمپلنت.  یکی از برترین این متد ایمپلنت دندان در شیراز – ایمپلنت دندان در کلینیک آرسته می باشد. بسیاری از افراد درباره میزان درد در ایمپلنت دندان سوالات متعددی دارند. در این مطلب به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

بسیاری از افراد بعد از مشاهده فیلمهای این درمان در اینترنت و شبکه های اجتماعی دچار ترس از این درمان می شوند. این افراد تصور می کنند که این درمان درد فوق العاده شدیدی دارد. البته به این نکته توجه نمی کنند که اگر این درمان دردناک بود. فردی که در آن فیلم بر روی او درمان انجام می گیرد، هم از شدت درد نمی گذارد درمانی بر روی او انجام گیرد.

در این خصوص باید به چند نکته توجه نمایید.

درمان  کاشت ایمپلنت یک پروسه حاوی جراحی فک و کاشت پایه های آن می باشد. این جراحی حاوی صحنه های دلپذیری نمی باشد. از جمله این صحنه ها می توان به درسل نمودن استخوان فک در جریان کاشت پایه ها اشاره نمود. بنابراین بهتر است که فیلمهای مرتبط با این درمان را مشاهده ننمایید.

این را بدانید که این درمان تحت بیهوشی موضعی انجام می پذیرد. بدین صورت که بیمار هیچ گونه دردی را در حین درمان احساس نمی نماید.

درد بعد از کاشت ایمپلنت

همانگونه که گفته شد، در حین درمان فرد هیچ گونه دردی را حس نمی کند. ولی بعد از درمان چه؟ آیا بعد از، از بین رفتن بی حسی موضعی در حین درمان، فرد دردی را احساس می نماید. برای فهمیدن این مسئله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تعداد ایمپلنت ها

یکی از عوامل موثر در درد بعد از درمان میزان تعداد ایمپلنتهای کاشته شده در دهان فرد می باشد. هر چقدر تعداد ایمپلنتهای مورد نیاز بیشتر باشد، به مراتب درمان پیچیده تر و وسیع تری انجام می گیرد. بنابراین فرد درد بیشتری را احساس می نماید.

زمان کاشت

از دیگر عوامل موثر در درد بعد از کاشت ایمپلنت دندان زمانی است که درمان انجام می پذیرد. مناسب ترین زمان در این زمینه، درست بعد از کشیدن دندان می باشد. اگر در این زمان ایمپلنت کاشته شود، معمولا فرد نیازی به جراحی پیچیده ندارد. فقط دردی که احساس می گردد، درد کشیدن دندان می باشد.

ولی در صورتی که بعد از گذشت این زمان باشد،کاشت انجام گردد. فرد نیاز به درمانهای دیگری دارد. این درمان ممکن است پیچیده تر باشد. همین مسئله می تواند بر شدت درد تاثیر گذار باشد.

بیماریهای دیگر

ممکن است که فرد دارای بیماریهای دیگر همچون فشار خون، دیابت، برخی بیماریهای زمینه ای باشد. این بیماریها در  پروسه بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است موثر باشند. بنابراین پیش از شروع درمان حتما این مشکلات خود را با دکتر در میان بگذارید. در این صورت متخصص می تواند بهترین گزینه های درمانی را برای شما در نظر گیرد.

درد ایمپلنت در روزهای پس از جراحی

به طور کلی درمان ایمپلنت یک درمانی است که بر روی بدن تغییراتی را ایجاد می نمایند. بهمین دلیل در افراد معمولی باید بین ۳ تا ۷ روز درد خفیفی تجربه شود. شدت این درد بصورت نرمال به حدی است که با استفاده از مسکن های معمولی قابل تحمل می باشد. در صورتی که مراقبتهای بعد از درمان را انجام دهید، بعد از گذشت چند روز این شدت درد از بین می رود.

در صورت بروز یک اتفاق دیگر همچون عفونت در منطقه درمان و یا وارد آمدن ضربه، ممکن است مشکلات دیگری برای فرد ایجاد نماید. این مشکلات معمولا همراه با درد وحشتناکی برای فرد می باشد. ممکن است حتی درد دندان بیش از ده روز طول کشیده باشد. در صورت بروز این مشکلات، حتما در سریعترین زمان به پزشک مراجعه نمایید.