جایگزینی دندانهای از دست رفته

دندان عقل جایگزینی دندانهای از دست رفته Untitled 1 3 300x225

احتمال دارد بنا به دلایل مختلفی یک یا چند دندان خود را ازدست بدهید. با پیشرفت علم دندانپزشکی راههای مختلفی برای رفع این مشکل و جایگزینی دندانهای از دست رفته ابداع شده اند. با استفاده از این راه شما می توانید برای سومین بار دارای دندان گردید. در این مطلب به بررسی راههای دندانپزشکی که در دندانپزشکی آرسته در شیراز برای جایگزینی دندانهای از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

راههای مختلف

به‌طور معمول روش‌های مختلفی برای جایگزینی دندان یا دندان‌ها بسته به تعداد و موقعیت آنها وجود دارد که به طور ساده به این شرح است:

بریج‌های دندانی

 در این درمان دندان‌های دو طرف ناحیه بی‌دندان تراشیده و آماده می‌شوند تا بعد از طی مراحل قالب‌گیری و ساخت پروتز همانند پایه‌های پلی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته عمل نمایند. این نوع درمان جزو درمان‌های ثابت و دایمی ‌با طول عمر مشخص محسوب می‌گردد.

پلاک‌های پارسیل

 در این نوع درمان دندان‌های موجود از نظر تعداد و یا کیفیت و بالاخره از نظر موقعیت جوابگوی درمان پروتز ثابت توسط بریج نیستند. به طور مثال بیماری که تمامی‌دندان‌های خلفی خود را در یک فک از دست داده نمی‌تواند توسط پروتز ثابت یا بریج آنها را جایگزین نماید. به این ترتیب پروتز متحرکی ساخته می‌شود که توسط گیره‌ها یا قلاب‌های مخصوص از دندان‌های موجود گیر خود را تامین می‌کند.

دست دندان کامل

 در این حالت بیمار کلیه دندان‌های یک فک یا هر دو را از دست داده است که تنها توسط دست دندان کامل متحرک جایگزین خواهند شد.

ایمپلنت‌ دندان در شیراز

ایمپلنت‌ دندان در شیراز نوعی از درمان‌های دندانپزشکی محسوب می‌شوند که طی آن دندان یا دندان‌های از دست رفته بیمار به گونه‌ای جایگزین می‌گردند که از نظر ظاهری و کارایی همانند دندان‌های طبیعی خواهند بود. در حقیقت ایمپلنت دندانی مانند یک ریشه مصنوعی طی مراحل خاص و دقیقی در داخل استخوان قرار داده شده و سپس روی آن دندان از دست رفته جایگزین می‌گردد.

ایمپلنت‌ دندان در دندانپزشکی آرسته در شیراز یک متد نوین بشکل یک پیچ توپر تیتانیومی‌ساخته می‌شوند که روی بدنه آنها پوشش‌ها و آماده سازی‌های مختلفی جهت تسریع عمل استخوان سازی و پیوند خوردن استخوان به بدنه ایمپلنت طراحی گردیده است. کلیه قطعات مورد نیاز توسط پیچ به هم متصل می‌گردند. درمان ایمپلنت‌های دندانی از دو بخش مجزا تشکیل می‌شود. در مرحله اول توسط یک عمل جراحی محدود ایمپلنت داخل استخوان فک کار گذاشته می‌شود و در مرحله دوم پروتز مورد نظر جهت جایگزینی دندان یا دندان‌های از دست رفته ساخته می‌شود.