علت لق شدن دندان ها در سنین بزرگسالی

دندانپزشکی آرسته در شیراز  علت لق شدن دندان ها در سنین بزرگسالی 35

هر دندان طبیعی تا حدی جا به جایی طبیعی دارد و لقی طبیعی که در دندان پزشکی موبالیتی می گویند هیچ اشکالی ندارد. بیماری لثه مشکلات پریو و مشکل در بافت های نگهدارنده دندان یعنی لثه و استخوان آلوئول موجب لقی دندان ها می شود. در درمان های ارتودنسی برای دندان های لق شده دندان ها پس از تثبیت در محل جدید مجددا سفت می شوند. برخی بیماری های عمومی سیستمیک با تحلیل استخوان اطراف ریشه دندان آلوئول موجب لقی دندان می شود.

ضربه به دندان موجب شل شدن دندان می شود که این مورد خود به خود رفع می شود اما اگر رفع نشد باید حداقل ۶ ماه بیمار تحت نظر دندان پزشک یا متخصص دندانپزشک  باشد تا در صورت نیاز، درمان انجام شود تا دندان عفونت نکند. همچنین توجه داشته باشید که با تجمع تدریجی جرم بر روی دندان، لثه و مقداری از استخوان نگهدارنده تحلیل می رود و دندان لق می شود. لقی دندان در اثر جرم و پلاک میکروبی است و در مراحل اولیه بیماری های لثه و بافت های اطراف دندان دیده نمی شود. دندان هایی که لق شده به نظر می رسند گاهی بلندتر شده و فاصله قابل ملاحظه ای بین دندان و ریشه آن پدید می آید. این عارضه نشانه یک بیماری لثه ای به نام التهاب لثه است که دندان را در معرض خطر قرار می دهد.

عوامل مهم لق شدن دندان ها :

• عفونت ویروسی

• استفاده از مسواک زیر

• سن

• عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

• دیابت و سایر بیماری ها

• استعمال دخانیات

پیشگیری از لق شدن دندان ها :

• رعایت اصول بهداشت دهان و دندان
  • حداقل دوبار در روز دندان هایتان را مسواک بزنید