مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

ایمپلنت آرسته  مراقبت های پس از ایمپلنت دندان implant 180x180

ایمپلنت های دندان خود را تمیز نگه دارید

• عمل ایمپلنت موفقیت آمیز بستگی به تمیز نگه داشتن دهان تا حد ممکن دارد
  • همچنین شما باید دندان های دیگر خود را با مسواک معمولی تمیز کنید، اینکار را از زمان جراحی خود شروع کنید

• دهانشوئی با آب نمک گرم (یک فنجان آب گرم با یک قاشق چای خوری نمک) برای هفته اول درمان بسیار مفید است. اطمینان حاصل کنید که دهانشویه خیلی گرم نیست سپس دهانشویه را روی محل جراحی نگه دارید تا زمانی که سرد شود. تا آنجا که ممکن است این کار را تکرار کنید

• سعی کنید تا زمانی که ممکن است غذا را از منطقه جراحی دور نگه دارید

• به شما توصیه می شود سیگار نکشید تا زخم بهبود یابد

به این نکته توجه داشته باشید که :

چون این دندان ها مصنوعی هستند، ذرات و باکتری های غذایی در واقع می توانند در ناحیه اطراف ایمپلنت گیر کنند این می تواند منجر به تشکیل پلاک شود، که اگر درمان نشود، می تواند منجر به عفونت شود پس در بهداشت دندان و دهان خود دقت کافی داشته باشد

و همچنین :

هنگامی که اولین ایمپلنت شما قرار می گیرد، اغلب دندانپزشک خود را بازدید می کنید با این حال، پس از دوره اولیه استقرار شما باید ایمپلنت خود را مانند بقیه دندان ها خود درمان کنید و این به معنای رفتن به دندانپزشک هر شش ماه یک بار است

پس از درمان از چه کارهایی باید خودداری کنم

مراقب باشید فقط از نوشیدنی های سرد استفاده کنید و تا زمانی که بیهوشی محلی از بین نرفته باشد، غذا نخورید. برای اولین روز از نوشیدنی های گرم و یا غذای گرم اجتناب کنید. سعی نکنید منطقه را با زبان یا انگشتانتان تحریک کنید. برای ۴۸ ساعت اول انجام تمرینات شدید (به عنوان مثال ورزشی) انجام ندهید

آیا تورم یا کبودی در اطراف ایمپلنت وجود دارد؟

ممکن است بعضی اوقات تورم و یا کبودی پس از درمان خود داشته باشید _ این معمولا به دو تا سه روز بعد می رسد. این کاملا طبیعی است و هر دو به طور طبیعی پس از چند روز از بین می روند. تورم را می توان با کمپرس یخ در یک حوله کاهش دهید. حداکثر ۲۰ دقیقه یکبار اینکار را تکرار کنید. پس از بیست و چهار ساعت، حرارت ملایم بیشتر سودمند است. خواب کافی نیز تاثیر گزار است

آیا درد پس از عمل ایمپلنت وجود دارد؟

درد مشکل بزرگی نیست. اگرچه ممکن است چند روز پس از هر عمل جراحی در دهانتان دچار درد شدید شوید، این درد به راحتی با داروهای ضد درد کنترل می شود. برای دو روز اول بعد از جراحی، دارو های مسکن تجویز می شود. اگر بعد از چند روز احساس درد و تورم افزایش پیدا کرد، باید به مرکز ایمپلنت مراجعه کنید، تا اطمینان پیدا کنید عفونت وجود ندارد

اگر دوره ای از آنتی بیوتیک ها را پس از عمل جراحی مصرف کرده اید، اطمینان حاصل کنید که دوره را کامل کنید. بسیار مهم است که این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید _ اگر در مورد پیشرفت ایمپلنت خود نگرانی یا سوالی دارید،با ما تماس بگیرید