لمینت دندان، کامپوزیت دندان و یا بلیچینگ دندان

لمینت دندان، کامپوزیت دندان و یا بلیچینگ دندان لمینت دندان لمینت دندان، کامپوزیت دندان و یا بلیچینگ دندان Untitled 1 2

ازجمله بخش های پرطرفدار علم دندانپزشکی د ر بیمارستان دندانپزشکی آرسته شیراز، دندانپزشکی زیبایی می باشد. دندانپزشکی زیبایی شامل انواع درمان ها ی زیبایی می باشد. از جمله این موارد میتوان به ارتودنسی، لمینت دندان در شیراز، کامپوزیت دندان در شیراز و بلیچینگ دندان اشاره نمود. این درمانها تقریبا همگی برای طراحی لبخند زیبا استفاده می شوند. فقط در نوع اجرا، پروسه درمان و کاربردهای مورد استفاده کمی تفاوت دارند. بهمین دلیل بسیاری از داوطلبان استفاده از درمانهای زیبایی در انتخاب این درمانها شک دارند. در این مطلب برای کمک به شما یک مقایسه مختصر و کوتاه درباره سه شیوه درمانی زیبایی لمینت دندان، کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان می پردازیم.

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ حاوی پروکسید هیدروژن و پروکسید کاربامید است که به عنوان ترکیبات سفید کننده فعال استفاده می‌شوند.پروکسید کاربامید هنگام قرار گیری در معرض آب از جمله بزاق دهان به پروکسید هیدروژن و اوره تجزیه می‌شود. سایر ترکیبات تشکیل دهنده بلیچینگ عبارت اند از پایدارکننده استابیلایزر که به پیشگیری از تجزیه ترکیبات بلیچینگ کمک می‌کند.

سفید کردن دندان چگونه است؟

ممکن است سفید کردن دندان به صورت حرفه ‌ای در کلینیک دندانپزشکی های انجام شود و یا با استفاده ازمحصولات خانگی سفید کننده دندان، در خانه صورت بگیرد و یا ترکیبی از هر دو باشد.برای سفید کردن دندان در مطب ابتدا دندانپزشک دهان شما را معاینه می‌کند تا ببیند در ناحیه لبخند شما ترمیم دندانی مانند پرشدگی یا لمینت قرار دارد در صورتی که در ناحیه لبخند،شما ترمیم دندانی داشته باشید احتمالاً بلیچینگ برای شما مناسب نیست چون پس از سفید کردن دندان، رنگ ترمیم تیره تر از دندان‌های مجاور خواهد بود.

کامپوزیت دندان

با انجام درمان کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی آرسته می توان یکی از بهترین درمان های دندانپزشکی زیبایی را برای ایجاد لبخندی زیبا برای بیمار انجام داد کامپوزیت های دندان ترکیبی ‌از مواد زمینه ‌ای هستند که‌ در اثر ترکیب ذراتی به‌ نام فیلر به ‌استحکام بالایی ‌دست خواهند یافت. امروزه کامپوزیت دندان طرافداران بسیاری پیدا کرده است زیرا معمولا بیماران از دندان های خود راضی نیستند . تمامی مشکلات دندان از جمله کج یا ناهموار بودن دندان ها ، لکه های مینای دندان ، از دست دادن دندان با روش های زیبایی و ترمیمی قابل درمان است

بهترین کاندیدای درمان کامپوزیت دندان در شیراز چه افرادی هستند

  • کسانی که بیماری لثه فعال دارند
  • افراد با بهم ‌ریختگی دندانی شدید
  • افرادی که سایش شدید دندانی دارند
  • افرادی که عادت‌ هایی مثل دندان قروچه کردن دارند

لمینت دندان

درمان لمینت دندان یکی از مهم ترین درمان های زیبایی در دندانپزشکی محسوب می شود . درمان لمینت دندان این پوشش های نازک دندانی کوچک، تنها در دو جلسه دندانپزشکی لبخند فرد را می تواند تغییر دهد. معمولاً هر کسی که از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد و متعهد به محافظت از لبخند جدید خود باشد می تواند بدون هیچ مشکلی از “ درمان لمینت دندان” در کلینیک دندانپزشکی آرسته در شیراز استفاده کند. البته باید توجه داشته باشید که اگر دندان های شما کج باشد می تواند بر ظاهر جدید شما تأثیر بگذاردلمینت ها برای اصلاح بدشکلی، بدرنگی،شکستگی،ترک خوردگی و یا کجی دندان ها ونیز برطرف کردن فاصله بین دندان ها کاربرد دارند.

لمینت انجام بدهم یا کامپوزیت ونیر؟

معمولا اگر شدت مشکلات دندانی زیاد باشد و یا در ناحیه طرح لبخند، روکش و ایمپلنت وجود داشته باشد و یا نیروهای جویدنی سنگین باشد توصیه به لمینت می شود.ولی اگر دندانها مشکل زیادی نداشته باشند و سن متقاضی درمان کم باشد توصیه به درمان محافظه کارانه کامپوزیت ونیر می شود.کامپوزیت یک ماه ساده با بیس رزینی می باشد که توسط دندانپزشک به منظور درمانی یا زیبایی بر روی دندانها قرار داده شده و طبق آناتومی طبیعی دندانها فرم داده میشود.کامپوزیت ونیر در اغلب موارد بدون هیچگونه تراش و آسیب به دندانها انجام میشود.