درد های ناشی از آبسه

دندانپزشکی آرسته در شیراز درد های ناشی از آبسه درد های ناشی از آبسه 67

آبسه عفونت حاد در استخوان فک و بافت های نگهدارنده دندان است. علائم آن شامل تورم، درد، گرما در ناحيه، قرمزی، دردناک بودن ناحيه در لمس و حساس بودن دندان به ضربه و … مي باشد. آبسه حاد می تواند دارای علائم عمومي مثل تب و لرز نيز باشد، عامل ايجادكننده آبسه های دندانی ميكروارگانيزم ها می باشند. برخی از دندان ‌ها به علت پوسيدگی، ضربه يا بيماری ‌های پيش رونده لثه دچار مرگ مغز دندان يا در اصطلاح دندانپزشكي نكروز پالپ می ‌شوند. در چنين دندان ‌هايی ميكروب ‌ها می توانند تكثير شده و ايجاد عفونت حاد نمايند كه اين عفونت منجر به بروز آبسه می ‌گردد

آيا ممكن است آبسه های حاد دندانی متعاقب درمان های دندانپزشكی بروز كند :

بله. در برخی موارد، متعاقب درمان های دندانپزشكی اين گرفتاری اتفاق می افتد. به خصوص زمانی كه يک دندان به دلايل مختلف دچار مرگ مغز دندان يا نكروز شده باشد و عفونت حاد وجود داشته باشد در اين صورت پس از درمان معالجه ريشه ممكن است دندان درمان شده به شدت دردناک و انتهای ريشه دندان قرمز و متورم گردد. در اين صورت دندانپزشک ضمن معاينه و تشخيص با تجويز آنتي بيوتيک و مسكن اقدام به كنترل عفونت و درد خواهد نمود، برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی آرسته در شیراز تماس بگیرید

چه ملاحظاتی بايد برای درمان آبسه حاد دندانی مورد توجه قرار گيرد :

درمان آبسه حاد با نظر دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی آرسته در شیراز انجام خواهد شد. اولين مرحله و مهم ترين قسمت درمان خارج كردن چرک از ناحيه از طريق باز كردن كانال دندان يا برش نسج نرم مخاط به وسيله دندانپزشک است. در صورتي كه چرک از طريق دندان خارج شود پس از خروج كامل چرک و شست و شوی دندان، پانسمان كردن دندان لازم است. چرا كه باز بودن كانال دندان به محيط دهان باعث اضافه شدن باكتری های موجود در دهان به كانال عفونی می گردد و درمان های بعدی را طولانی تر و با مشكل مواجه می نمايد

لقی دندان های مبتلا به آبسه حاد دندانی چه درمانی دارد و آيا اين دندان ها قابل نگهداری هستند :

معمولا در آبسه های حاد دندانی، دندان های عامل آبسه دردناک و لق می شوند. اين لقی بستگی به شرايط دندان مثل طول ريشه و شدت آبسه دارد و معمولا پس از برطرف شدن آبسه دندان به شرايط قبلی باز می گردد و نبايد از لقی دندان نگران بود