چرا سلامت دندان ها اهمیت دارد؟

ویروس کرونا که امروزه در جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌ کنیم بیماری جدید و قابل انتقالی بوده که با این حال برای بسیاری از افراد در خصوص ویروس کرونا و دندانپزشکی سوالاتی پیش می آید. توجه داشته باشید این ویروس را جدی بگیریدو در هنگام مراجعه به دندانپزشکی برای حفظ سلامت خود و اطافیان و همچنین کادر دندانپزشکی نکات بهداشتی را به شدت مدنظر داشته باشید

درباره ویروس کرونا و دندانپزشکی بیشتر بدانید corona 300x225

چگونه با انتقال ویروس کرونا در دندانپزشکی جلوگیری کنیم؟

در حال حاضر باید توجه داشته باشید که با وجود خطراتی که ویروس کرونا می ‌تواند برای شما و همچنین اطرافیا ن شمابه وجود آورد و با توجه به سرعت انتقال بالای آن، تا حد امکان بهتر است از منزل خارج نشده و به محل های عمومی چون دندانپزشکی مراجعه نکنند. اما در اینجا اگر شما راه های مقابله با انتقال ویروس کرونا را بدانید و موارد اضطراری برای شما پیس آید می توانید با وجود این ویروس بدون اینکه خطری شما را تهدید کند به دندانپزشکی بروید. اما توجه داشته باشید افرادی که دچار این بیماری هستند به هیچ عنوان نباید به دندانپزشکی مراجعه کنند. همانطور که مستحضر هستید این ویروس با تماس افراد با یکدیگر انتقال پیدا کرده است از این رو رعایت بهداشت فردی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در در دندانپزشکی ضروری می باشد.

شست و شو مداوم و درست دست ها در دندانپزشکی

یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا در دندانپزشکی و به طور کلی در تمام جامعه شست ‌وشوی مکرر دست‌ ها میباشد؛ به طوری که در حال حاضر اگر شما هم در خصوص ویروس کرونا و دندانپزشکی سوال بپرسید باید توجه داشته باشید که بیماران و مراجعه کنندگان به دندانپزشکی حتماً در هنگام ورود و خروج از مطب، کلینیک یا بیمارستان باید به صورت درست در حدود ۲۰ ثانیه دست های خود را با آب و صابون بشویند. در صورتی که در این محل به آب صابون دسترسی نداشته باشید استفاده از پد الکلی نیز بسیار مناسب خواهد بود زیرا محلول های ضدعفونی کننده همچون الکل جایگزین مناسب آب و صابون است. همچنین استفاده از یک دستکش مناسب می‌تواند کمک زیادی جهت پیشگیری از انتقال کرونا در دندانپزشکی کند. از طرفی توجه داشته باشید از افرادی که دارای علائمی چون عطسه، آبریزش بینی، سرفه و غیره هستند حتماً دوری کرده و سعی کنید تا حد امکان در داخل کلینیک دست هایتان با صورت، چشم، گوش و بینی هیچ گونه تماسی نداشته باشد.

دندانپزشکان ما برای مقابله با کوید ۱۹ چه کنند؟

علاوه بر این که مراجعین در خصوص ویروس کرونا و دندانپزشکی سوالاتی دارند به طور حتم دندانپزشکان نیز برای مقابله با کوید ۱۹ لازم است نکاتی را مورد توجه قرار دهند. توجه داشته باشید دندانپزشکان و همکارانشان جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در دندانپزشکی لازم است به صورت روزانه سطوح فلزی، شیشه ای و پلاستیکی را به صورت کاملا با ضدعفونی کننده تمیز کنند. همچنین به بیمارانی که دارای علائم سرماخوردگی هستند حتماً باید ماسک داده شود و به بیماران یادآوری شود که به محض ورود و خروج از کلینیک حتما دست های خود را شسته و ضدعفونی کنند. سطوحی که ممکن است توسط بیمار چند مرتبه لمس شود چون شیر آلات، دستگیره در کلید و غیره مرتباً و چند چند بار در روز باید ضد عفونی گردد. به طور کلی می‌ توان گفت دستورالعملی که برای جلوگیری از هپاتیت b مورد استفاده قرار می‌گیرد برای پیشگیری از بیماری کرونا نیز باید مورد توجه واقع شود.