درمان ایمپلنت با لیزر

درمان ایمپلنت با لیزر ایمپلنت با لیزر درمان ایمپلنت با لیزر Untitled 1 1

تاکنون مطالب متنوعی راجع به ابعاد مختلف درمان ایمپلنت دندان برای شما بیان نمودیم. ایمپلنتها یکی از برترین راههای درمانی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشند.این درمان به دلیل مزیتهای فوق العاده ای دارند تقریبا پر طرفدارترین راه برای جایگزینی دندان می باشند. همین مسئله باعث شده که متخصصان هر روز به دنبال راهی برای راحت تر کردن این درمان بگردند. یکی از این متد نوین درمان ایمپلنت با لیزر در بهترین دندانپزشکی شیراز می باشد.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی آرسته در شیراز نوعی پایه پیچ مانند از جنس آلیاژ تیتانیوممی باشد. این آلیاژ از جمله مواد سازگار با سلول های بدن انسان می باشد.البته برخی افراد به این فلز حساسیت نشان می دهند. برای این دسته از افراد ایمپلنت از جنس اکسید زیرکونیم یا سرامیک ساخته می شود. این درمان شیوه ای مناسب برای جایگزین کردن دندانهای از دست رفته می باشد.

ایمپلنت با لیزر

به منظور استفاده از تکنولوژی لیزر در کاشت ایمپلنت، بهتر است با متخصص ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی آرسته در شیراز و متخصص لیزر مشورت نمایید. درمان ایمپلنت با لیزر نسبت به درمان ایمپلنت از طریق متد سنتی مزایای جذاب قابل توجهی دارد. مهمترین این مزایا به طور خلاصه عبارتند از کنترل دقیق تر و ساده تر توسط ایمپلنتولوژیست و همچنین راحت تر بودن بیمار در حین درمان. این درمان به طور کلی یک راه حل جدید برای کم خطر تر نمودن وبالا بردن کیفیت درمان ایمپلنت دندان می باشد.

نقش لیزر در ایمپلنتولوژی

ایمپلنتولوژی علاوه بر جایگزینی دندانهای از دست رفته، یکی از گزینه های دندانپزشکی زیبایی نیزمی باشد. در صورت استفاده از تکنولوژی لیزر در پروسه درمان ایمپلنت دندان، این درمان خیلی سریعتر و بهتر انجام می پذیرد. معمولا بافت اطراف ایمپلنت را باید قبل از شروع درمان کاشت آماده سازی نمود. در واقع مهمترین کاربرد لیزر در پروسه کاشت ایمپلنت همین آماده سازی بافتهای محل کاشت ایمپلنت می باشد. دندانپزشک با استفاده از طول موجهای متفاوت لیزرعمق و ابعاد لازم برای کاشت ایمپلنت را ایجاد میکند. این کار باید در بافتهای نرم لثه با دقت بالا و کمترین میزان آسیب رسانی رخ دهد. بهمین دلیل استفاده از لیزر در این مرحله فوق العاده کارآمد می باشد.

مزیتهای استفاده ازلیزر در کاشت ایمپلنت

اگر بخواهیم چند مورد از مهمترین مزیتهای استفاده از لیزر در درمان ایمپلنت را برایتان بازگو نماییم. این موارد عبارتند از:

  • خواص آنتی باکتریال

    انرژی لیزر دارای خواص ضد میکروبی می باشد.در حین درمان ایمپلنت با لیزر باکتریهای مضر در سطح محیط کاشت ایمپلنت از بین می رود.

  • تحریک بافت لثه

    در این متد درمانی بعد از انجام درمان کاشت ایمپلنت، بافتهای لثه مورد درمان تحریک شده و التیام آنها سریعتر انجام می پذیرد.

  • کمترین میزان آسیب به بافت لثه

    در حین درمان ایمپلنت با لیزر کمترین میزان آسیب به بافت لثه را شاهد خواهیم بود. بعبارت دیگر این درمان برای کاشت ایمپلنت آماده ساز ی بافتهای لثه با کمترین میزان آسیب به بافتهای منطقه انجام می پذیرد.

دلایل برتری کاشت ایمپلنت با لیزر

امروزه با توجه به مسائل گوناگون هر روز استفاده از تکنولوژی لیزر در کلینیکهای دندانپزشکی افزایش یافته است. برخی از دلایل برتری کاشت ایمپلنت با لیزر عبارتند از:

  • کاشت ایمپلنت با خونریزی بسیار کمتر انجاممی گردد.
  • بهبود سریع تر ناحیه جراحی شده.
  • رنج بردن از دردکمتر.
  • کاهش ریسک عفونی شدن زخم.
  • کوتاه ترشدن دوره نقاهت .
  • سرعت بازگشت فرد به زندگی عادی باز گردد.
  • حداقل جراحت به بافت های لثه.