با درد دندان در مسافرت چیکار کنم

دندانپزشکی آرسته در شیراز  درد دندان در مسافرت 47

اگر به صورت ناگهانی در سفر دچار دندان درد شوید و امکان رفتن به دندانپزشکی را هم نداشته باشید این درد می تواند کلافه کننده باشد و  خوشی سفر را به کامتان تلخ کند. برخی کارها است که با انجام آن ها می توانید تا حد زیادی درد دندانتان را آرام کنید تا به دندانپزشک مراجعه کنید.

توصیه مهم قبل سفر :

توصیه می شود که قبل از رفتن به سفر برای بررسی دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید. این موضوع زمانی که به یک کشور خارجی سفر می کنید یا به مناطقی که ممکن است مسیر طولانی داشته باشد، بیشتر اهمیت پیدا می کند. در نظر بگیرید قبل از رفتن به سفر با مراجعه به دندانپزشک، حتما دندان هایتان را تمیز کنید، مخصوصا زمانی که دچار بیماری های لثه ای هستید و باید تحت درمان های دوره ای و منظم قرار بگیرید. دندان های عقل پایینی معمولا دردسرساز می شوند، قبل از سفر سعی کنید به آن ها رسیدگی کنید و اگر نیاز است، با صلاح دید پزشک آن ها را بکشید.

توجه داشته باشید که درمان ریشه دندان حتما باید قبل از رفتن به سفر کامل شود تا از عواقب و درد ناشی از تغییرات فشار در طول سفر کاسته شود.

نکاتی که برای جلوگیری از درد دندان در سفر باید رعایت کنید :

• از جویدن یخ، هسته ذرت بوداده و آب نبات سخت اجتناب کنید
  • از دندان هایتان برای تکه کردن مواد مختلف استفاده نکنید.

داروهای ضد درد دندان :

دارو های خوراکی اولین و بهترین گزینه برای کنترل دندان درد شما هستند. ایبوپروفن و استامینوفن شایع ترین و موثرترین این دسته از دارو ها هستند. برخلاف تصور عمومی که در مورد قرص دندان درد بودن مفنامیک اسید وجود دارد قرص یا شکل ژلاتینی/کپسولی ایبوپروفن مناسب ترین دارویی است که می توانید به قیمت ارزان و بدون نسخه برای دندان درد ناغافل خود تهیه کنید.