ارتودنسی دندان

کلینیک دندانپزشکی آرسته در شیراز  ارتودنسی دندان 11
درمان ارتودنسی دندان

درمان ارتودنسی دندان، باعث صاف شدن و حرکت دندان ها به بهترین حالت می شود این حرکت باعث بهبود ظاهر آن ها و حالتی که دندان ها هنگام گاز زدن دارن و حتی باعث راحتی در تمیز کردن آن ها می شود.وقتی که دندان ها درست در کنار هم واقع نمی شوند،موجب ایجاد درد و فشار بر روی ماهیچه های فک شده و باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مفاصل فک و همچنین سر درد می شود درمان ارتودنسی به قرار گرفتن صاف دو فک بالا و پایین و کاهش درد در این منطقه کمک می کند .

زمان مناسب در درمان ارتودنسی در حالت کلی در دوران کودکی است، اما بزرگسالان هم قادر به انجام ارتودنسی هستند و در سنین بالاتر هم این کار را انجام می دهند سن اهمیت کمتری، نسبت به داشتن تعداد مناسب دندان ها دارد. در کودکان ، باید صبر کرد تا تعداد کافی و مناسبی از دندان ها در بیایند و بعد شروع به درمان ارتودنسی کرد پس به طور طبیعی و معمول بهترین زمان برای شروع به مراقبت های مربوط به زیبایی و نظم دندان ها یا همان ارتودنسی که بهترین و بالاترین نتیجه مثبت را خواهد داشت؛ گفتنی است زمان آغاز دیده شدن بی نظمی در دندان هاست که همان زمان ریخته شدن دندان های شیری و اتمام رشد دندان های دائمی است.

انواع روش های سیم کشی ارتودنسی دندان :

• سیم کشی دائم

• سیم کشی اساسی یا پایه

• قلاب ها یا براکت های ثابت

• سیم کشی مخفی

• هدگیر

درمان با ارتودنسی چقدر زمان می برد ؟

طول درمان ارتودنسی دندان به ابن بستگی دارد و ممکن است از چند ماه تا دو سال و نیم طول بکشد اکثر افراد را می توان در یک تا دو سال درمان کرد.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.