دلایل لق شدن دندان

دندانپزشکی آرسته در شیراز  دلایل لق شدن دندان 26

وجود بیش از حد باکتری ها در دهان باعث ملتهب شدن لثه می شود که در صورت عدم تشخیص و درمان، این الهتاب به مرور زمان  رفته رفته باعث می شود تا  استخوان محافظ دندان تحلیل رود و موجب به وجود آمدن عفونت لثه  شود. عفونت لثه ها، بیماری است که علایم ناراحت کننده و دردناکی دارد باکتری هایی که باعث به وجود آمدن عفونت لثه می شوند به استخوان های محافظ دندان آسیب می رسانند و زمینه لق شدن یا افتادن دندان را فراهم می آورند حتی اگر دندان های شما سالم باشند اما مراقبت کافی نشوند، ممکن است لق شده و بیفتند.

دلایل لق شدن دندان :

۱_ بیماری های لثه و وجود مشکلات پریو و مشکل در بافت های نگهدارنده دندان یعنی لثه و استخوان موجب لقی دندان ها می شود

۲_ با جمع شدن جرم بر روی دندان ها، لثه و مقداری از استخوان نگهدارنده تحلیل می رود و دندان لق می شود.

۳_ برخی بیماری های عمومی سیستمیک با تحلیل استخوان اطراف ریشه دندان باعث لقی دندان می شود.

عواملی که باعث تشدید لقی دندان ها می شود :

• عدم رعایت بهداشت دهان و دندان.
  • دیابت و سایر بیماری ها
  • استفاده از مسواک زبر
  • مصرف بیش از حد دخانیات
  • ژنتیک

پیشگیری از لق شدن دندان ها :

_ رعایت نکات بهداشت دهان و دندان

_ استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان

_ مراجعه منظم به دندانپزشک

_ اگر این بیماری در افراد خانوادتان وجود دارد آن را نادیده نگیرید.

با مراجعه به دندانپزشک می توانید دهان و دندان هایتان را از شر رسوب ها و باکتری ها آزاد کنید. اگر پارادونتیت پیشرفت کرده باشد، جرم گیری زیر لثه الزامی است، صیقل دادن دندان ها هم مانع از جذب باکتری ها می شود. بعد از انجام این اقدامات، اگر دندان های شما همچنان لق بودند، می توانید از روش های جراحی برای دندان هایی که اولویت بیشتری دارند، استفاده کنید.

نکته : معمولا افراد هر تغییر رنگی که در دندان هایشان به وجد می آید  را جرم می دانند و برای رفع آن دندان های خود را جرم گیری می کنند در حالی که برخی از این  از تغییر رنگ ها بر روی دندان در واقع پوسیدگی هایی هستند که معمولا به صورت سیاه رنگ مشاهده می شوند و در مراحل پیشرفته به شکل حفره در می آیند.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.